seringkali terdetik diminda
apakan terjadi
jika DIA menjemputku...
bersediakah aku?
cukupkah amalanku?


jika DIA menjemputku...
apakah dgn cara mulia
atau hina
atau entah bagaimana

jika DIA menjemputku...
aku sedang di atas JALANNYA
penuh pahala
pasti bahagia
tak terkira

Jika DIA menjemputku
bukan di atas hablillah
nauzubillah ku pohon
agar aku dilindung

jika DIA menjemputku
sedang aku meraih ilmuNYA
pasti tenang dijiwa
dihitung pahala
lebih dr dosa

jika dia menjemputku
sedang aku terlalai terleka
nauzubillah min zalik
tak kan terungkap dgn kata-kata

jika dia menjemputku
izinkan kubersedia
menerima panggilan izrail
dgn iman di dada

jika DIA menjemputku
hanya 3 perkara ku tinggalkan
anak yg soleh
ilmu yg kumanfaatkan
serta harta yg kunifakkan

3 ulasan:

Aishiteru ZhaFiza berkata...

ku doakan dikau sntiasa pnjg umur...meniti hari2 bhgia dgn iman yg kuat..

Tanpa Nama berkata...

alhamdullillah moga laman ini memberikan kesedaran kepada pengikutnya...dan mudah-mudahakan kalian beroleh berkat diats perkara yang kalian telah lakukan semoga hidup kalian bermakna..

jikakumenulis berkata...

Terima kasih krn mengabadikan puisi saya di sini.ikhlas dari isuzu

Catat Ulasan